Monday, June 29, 2015

SYD - KUL (Delayed post)

Di sini hotel check-out time adalah pada pukul 10.00 pagi. Malam tu kami dah siap kemaskan beg. Dah settle semua, jam 8.30 pagi aku ke Paddy's Market untuk mencari sedikit lagi barangan kiriman anak-anak. Sampai kat situ cuma ada beberapa kedai yang dah buka. Dapatlah barangan yang dicari walaupun harganya tak dapat seperti harga kami pergi masa hari Ahad tu. Nak buat macam mana, terpaksalah sebab kekangan masa dan dah janji dengan Khai akan ada di Lobby apartment paling lambat jam 9.40 pagi kerana airport shuttle akan sampai jam 10.00 pagi.

Perjalanan ke Sydney Kingsford Airport cuma mengambil masa 15 minit. Dah check-in luggage, kami jalan-jalan di kedai-kedai dalam airport sambil menunggu masa solat Zohor. Solat Zohor di Prayer Room di Tingkat 2. Seperti biasalah, prayer room biasanya bercampur lelaki dan perempuan tetapi itu tak jadi masalah. Lengkap disediakan selipar, sejadah dan telekung.




Pada mulanya nak lepak minum-minum kat luar tapi kami tukar fikiran nak minum kat dalam. Nasib baik kerana barisan untuk masuk saaaangaaatlah panjang. Kami beratur dalam 30 minit untuk sampai ke Imigresen yang cop passport. Then beratur untuk check barang. Tapi dipermudahkan kerana aku dan Khai diberi potong 'Q' sebab aku bertongkat agaknya. So tak delah nak beratur panjang untuk kali kedua;-)


Kami sampai di gate berlepas lebih kurang 40 minit sebelum masa untuk terbang. Alhamdulillah kami tiba di KLIA walaupun lewat 20 minit dari yang sepatutnya.

No comments:

Post a Comment