Thursday, November 19, 2009

Ke Rumah Sakit.....

Malam tadi Adlina mintak tolong Ayah korekkan telinga dia. Lepas korek telinga kanan, korek telinga kiri..Masa korek telinga kiri, Ayah nampak kertas tisu kat dalam tu. Pelik bin ajaib camana kertas tisu boleh ada dalam telinga.

Ayah: "Macam mana kertas tisu ni boleh ada dalam telinga Ina?"
Adlina: "Masa dalam kereta pagi tadi masa nak pegi sekolah Ina masukkan tisu dalam telinga sebab Akak Ika dengan Akak Afa bising"
Ayah: (pening) nak marah pun ada nak tergelak pun ada

Malam tadi terus check kat internet kat mana ada ENT specialist yang dekat dengan rumah. Dalam masa yang sama mintak tolong kawan-kawan kat sini via Facebook.

So pagi tadi bawak Adlina ke Rumah Sakit Pondok Indah sebab ada sorang ENT specialist on duty sebelah pagi. Alhamdulillah cuma ada seorang pesakit dan Adlina pesakit yang kedua. Sekejap je doktor tu ambik tisu tu guna tweezer-like thing untuk tarik tisu tu keluar. BUT the cost is a hefty Rp396,000 (RM110.00). Specialist la katakan...The doctor's fee yang mahal rasanya.

Anyway, yang penting selamat dan belum ada infection sebab tisu tu masih kering dan belum masuk air...Alhamdulillah...doktor pun dah warned dia so that jangan masukkan apa-apa dalam telinga...hopefully Adlina tak buat lagi....Hmmm macam-macam.

No comments:

Post a Comment